طرز تهیه خوراک لوبیا عروس

شنبه 17 آبان 1399
10:08
احمد رضایی

خوراک لوبیا عروس یک غذای ساده و در عین حال خوشمزه و مغذیست که علاه بر خواصش خیلی سریع آماده میشود و میتوان گفت یک غذای کامل برای وعده شام است.لوبیا عروس در بجنود کشت میشود و بعضی ها آن را لوبیا گوشتی هم می نامند.
مواد لازم خوراک لوبیا عروس
لوبیا عروس
سیب زمینی سرخ شده
هویج سرخ شده
قارچ سرخ شده
آب مرغ فلفل دلمه ای خرد شده
گوجه ی رنده شده
نمک
فلفل

دستور پخت خوراک لوبیا عروس با قارچ | سرآشپز پاپیون

روش تهیه خوراک لوبیا عروس

لوبیا عروس را از یک ربع قبل با آب ولرم خیس دهید.بعد یک ربع آن را بجوشانید و آب آن را خالی کنید.

سپس لوبیا را با آب مرغ ، هویج و گوجه و قارچ میذاریم بپزه. حدود ۳۰ دقیقه. آخر سرهم فلفل دلمه میریزیم و نمک فلفلشو میزون میکنیم.میذاریم ۱۰ دقیقه هم اونا بپزن.آبش باید کشیده بشه در حد یکی یا نصف فنجون آب داشته باشه.

موقع سرو هم سیب زمینی را داخلش بریزید.

در صورتی که بخواهید این خوراک را به صورت رژیمی درست کنید.دیگر مواد را سرخ نکنید و بگذارید خودشان بپرند.هرچند به صورت سرخ شده و غیر رژیمی خوشمزه تر است.

مهمترین خواص لوبیا عروس :
یکی از غنی ترین لوبیا ها لوبیا عروس می باشد زیرا ۱۰۰ گرم لوبیا عروس، حاوی ۳۴۳ گرم کالری، ۱۴ میلی گرم سدیم، ۲۰ گرم پروتئین، ۲۰ گرم فیبر، ۵۷ میلی گرم کلسیم و ۹۷ درصد از آهن روزانه مورد نیاز بدن را تامین می کند این لوبیا نیز همانند سایر لوبیاها داری خواص فراونی می باشد:

تقویت سیستم ایمنی

یکی از خواص لوبیا عروس این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، زیرا دارای آنتی اکسیدان و مواد مغذی می باشد لوبیا به دلیل داشتن فیبر محلول باعث می شود پروتئین ضد التهابی تقویت شوند و این امر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و علاوه برداشتن آنتی اکسیدان ها دارای پروتئین های نیز می باشند که کمک زیادی به تشکیل ساختمان سلول ایمنی بدن می کند.

سرطان امروزه در بین مردم بسیار شایع شده است که با مصرف لوبیا به طور چشمگیری می توانید از ابتلا به سرطان پیشگیری کنید و همچنین به دلیل داشتن عصاره ای به نام IP6 می تواند به عنوان داروی احتمالی برای مقابله با سرطان تحت بررسی قرار گیرد.

کاهش وزن

یکی دیگر از خواص لوبیا عروس این است که به دلیل داشتن پروتئین و فیبر زیاد برای کاهش وزن بسیار مناسب است و تحقیقات نشان داده است افرادی که در برنامه رژیم غذایی خود از لوبیا استفاده می کنند در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنند.

منبع: namakshahr


[ بازدید : 224 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای از خوشمزه ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]